laatste dagen in Frankrijk

14 augustus 2016 - Hoeven, Nederland

We zijn op de terugweg, alles gaat vlot. Max en Julie zijn supermakkelijk, hoera voor de tablet. Bovendien zit Max soms luidkeels te zingen.
Gisteren bij de picknick onderweg zaten ze allebei Franse liedjes te zingen, dan geen gêne voor anderen.

De hele week is het goed gegaan, behalve een sneetje in Max zijn voet (hij trapte op een blikje) , de eerste dag oorpijn bij Max, en als reactie bij Julie ook een beetje,, en een striem in de hals bij Julie omdat ze een scheerlijn niet zag.
Ze slapen goed, heel vast, als Aad 's nachts de achterdeur dichtklapt omdat hij zijn matras pakt, worden ze daar niet wakker van..
Soms is het krap in onze bus, toen ik pasta stond te maken en een bibberkoude zwembadnatte Max zijn broek zocht, begon ik, en niet de pan, te koken.

Veerle en Joris zijn goede maatjes geworden, Max en Julie zijn allebei jonger, maar ze laten zich niet ondersneeuwen. Nog meer kinderen sluiten zich aan, Julie is de tolk voor de Franse kinderen. Als een Duits meisje meedoet lachen we om de gebaren als ze heksensoep maken. Er worden adressen uitgewisseld, ik ben benieuwd wat er van de correspondentie gaat komen.

Vannacht een stop in de buurt van Nancy gemaakt. De camping is groot, veel passanten. Het is zomers warm en we gaan meteen zwemmen, dat frist op.
's Avonds is er disco, Julie en ik dansen met veel lol tussen jong en oud.Daarna wandelen we een stukje langs de Moesel en we snoepen van een heerlijk ijsje, Nestlé natuurlijk.